تبلیغات


 

                                        

اساس­نامه‌ی انجمن علمی دانشجویی دانشكده‌ی تربیت مدرس قرآن مشهد

مقدمه

 

        به‌منظور ایجاد شور و نشاط علمی، تقویت روحیه و بنیه‌ی علمی دانشجویان مستعد و توانمند، حمایت از فعالیت‌های خودجوش علمی دانشجویان و فراهم‌نمودن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی و همچنین جهت‌دهی و سامان‌دهی سیر مطالعاتی دانشجویان در جهت بالندگی علمی و فرهنگی دانشگاه و دانشكده، انجمن علمی دانشجویی دانشكده‌ی تربیت مدرس قرآن مشهد بر مبنای مواد ذیل تشکیل شده و فعالیت خواهد نمود.


فصل اول: كلیات

ماده‌ی1ـ انجمن علمی دانشجویی، انجمنی است علمی، تخصصی، پژوهشی، صنفی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی، مرکب از دانشجویان علاقه‌مند به مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه‌ی علمی و پژوهشی در یک رشته، دانشکده یا گروه آموزشی با موضوعیت مشخص علمی، که در این اساسنامه، به اختصار "انجمن" نامیده می‌شود.

ماده‌ی2‌ـ با توجه به اهداف راهبردی دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم، انجمن علمی دانشجویی دانشكده‌ی تربیت مدرس قرآن مشهد با عنوان انجمن علمی تفسیر و علوم قرآن كریم، مطابق مجوز اخذ شده از معاونت پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه و با نظارت کمیته‌ی حمایت و نظارت بر انجمن­های علمی دانشگاه فعالیت خواهد نمود. 

ماده‌ی3ـ مرکز اصلی انجمن در شهر مشهد، به نشانی: خیابان سناباد، نبش سناباد 33، دانشكده‌ی تربیت مدرس قرآن مشهد، طبقه‌ی اول ـ دفتر انجمن علمی تفسیر و علوم قرآن كریم واقع می­باشد.

ماده‌ی4ـ مدت فعالیت انجمن از تاریخ تاسیس می­تواند از یکسال تا نامحدود را شامل شود.

ماده‌ی 5ـ فعالیت‌های علمی عبارتند از:

1ـ مناظره و نقد علمی؛

2ـ هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی؛

3ـ مطالعات و پژوهش‌های علمی؛

4ـ نشر و ترویج یافته‌های علمی؛

5ـ فعالیت‌های كمك آموزشی.

 

فصل دوم ـ اهداف و وظایف انجمن

ماده‌ی 6 ـ اهداف انجمن عبارت است از:

1- ایجاد زمینه‌ی مناسب برای تجلی استعدادها و برانگیختن خلاقیت و شکوفایی علمی دانشجویان؛

2- هدفمند ساختن فعالیت­های فوق برنامه‌ی علمی و پژوهشی دانشجویان؛

3- افزایش سطح مشارکت و رقابت دانشجویان در فعالیت­های علمی جمعی و تقویت ارتباط آموزشی و پژوهشی با استادان و اعضای هیئت علمی؛

4- شناسایی دانشجویان نخبه و ممتاز و بهره‌گیری از مشارکت آنان در ارتقاء فضای علمی دانشكده؛

5- بهره‌گیری از توان علمی دانشجویان در جهت تقویت پیوندهای دانشكده با تشكل‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی و نیز بخش­های مختلف اجتماعی و اجرایی؛

6- رشد و تعالی سطح دانش و فرهنگ جامعه‌ی دانشجویی دانشكده در زمینه­های علمی، آموزشی و پژوهشی؛

7- پرورش استعداد­های قابل و خلاق و تقویت روحیه‌ی تحقیق؛

8- آشنایی بیشتر دانشجویان نخبه‌ی علمی با یكدیگر و گسترش دامنه‌ی ارتباطات علمی _ پژوهشی در محیط کاری سالم؛

9- غنی‌سازی سازنده‌ی اوقات فراغت دانشجویان؛

10- تلاش در جهت بهبود و تعمیق آموزش­های دانشگاهی و فرآیند یادگیری در زمینه‌های نظری و عملی؛

11- افزایش علاقه‌مندی دانشجویان به علم و ایجاد انگیزه و نشاط علمی در بین آن‌ها؛

12- تقویت روحیه‌ی همكاری و كارِ گروهی در بین دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس و مهارت­های اجتماعی آنان؛

13- ارتقاء تفكر انتقادی و برخورد علمی با مسائل و مشكلات جامعه و كمك به رشد نیروی انسانی هوشمند و متعادل؛                                

14- ارتقاء مهارت­های ارتباطی، حرفه­ای و كارآفرینی دانشجویان؛

15- کمک به رشد استعداد­های علمی و اجتماعی اعضاء در زمینه­های مرتبط با موضوع فعالیت، برابر مقررات و قوانین دانشگاه و دانشكده؛

16- آماده سازی زمینه جهت فعالیت­های حرفه­ای به ویژه فعالیت­های خلاقانه، علمی و فرهنگی؛

ماده‌ی 7ـ وظایف: انجمن، فعالیتهای خود را در راستای نیل به اهداف مذکور تنظیم نموده و می‌تواند هرگونه فعالیتی که منجر به وصول اهداف موضوع اساس‌نامه گردد را به انجام رساند. از جمله وظایف مشخص انجمن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

 1-  تصویب و طراحی برنامه ها و پروژه­های علمی و تخصصی بر مبنای رشته و گرایش­های موجود گروه آموزشی؛

2- برگزاری همایش­ها، جلسات سخنرانی، نشست­ها و مسابقات علمی و تخصصی طبق برنامه‌ی مصوب و پس از طی روال قانونی لازم؛

3-  برپایی دوره­های آموزشی مکمل رشته‌ی تحصیلی پس از طی روال قانونی مقرر؛

4-  برنامه ریزی جهت اجرای طرح­های پژوهشی و پیشنهاد همکاری در ایجاد طرح­های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشکده؛

5-  برگزاری مراسم معارفه‌ی دانشجویان جدیدالورود و دانش‌آموختگی و ... با رعایت ضوابط و مقرارت دانشكده؛

6- برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی، همچنین دستاوردهای علمی و پژوهشی انجمن علمی؛

7- ترغیب و تشویق دانشجویان گروه آموزشی به مشارکت و حضور فعال در طرح­ها و برنامه­های آموزشی و پژوهشی انجمن علمی و دانشکده؛

8- طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت انجمن علمی؛

9- پی‌گیری مطالبات علمی دانشجویان؛

10- پویایی برد انجمن علمی _ دانشجویی؛

11- برقراری ارتباط مستمر با انجمن­های علمی مشابه در سایر دانشكده­ها و دانشگاه‌ها؛

12- همکاری با معاون آموزشی دانشکده در جهت ارتقای علمی دانشجویان؛

13- فعال سازی کمیته­های مختلف و نظارت بر عملکرد کمیته­ها؛

14- برگزاری و همکاری در اجرای جشنواره­ها، همایش­ها، مسابقات علمی و آزمون­های آمادگی برای ورود به دوره­های تحصیلات تکمیلی؛

15- همکاری با مسئولان دانشكده در برنامه­ریزی و سامان‌دهی بازدیدهای علمی از مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور؛

16- تولید و انتشار نشریه‌ی علمی، نرم‌افزارهای رایانه­ای، فیلم‌های علمی _ آموزشی و تشکیل کارگاه­های تخصصی به صورت مستقل و یا با همکاری سایر رشته­ها و دانشگاه­ها؛

17- تلاش در جهت به‌روز‌رسانی دانش اعضاء از طریق دریافت و انتقال آخرین دستاوردهای مؤثر علمی به اعضای انجمن؛

18- شناسایی، جذب و معرفی دانشجویان نخبه‌ی علمی به مراجع ذی‌ربط؛ 

19- ارائه‌ی آموزش­های مدیریتی، ساختار تشکیلاتی، حل مسئله‌ی گروهی و مسائل مربوط به فعالیت­های جمعی؛

20- اطلاع‌رسانی در خصوص كلیه‌ی فعالیت‌های مرتبط با اهداف انجمن؛

21- حمایت و تشویق مادی و معنوی از ابتكارات، خلاقیت‌های علمی، فعالیت‌های پژوهشی و اختراعات دانشجویان؛

22- تهیه‌ی جزوات آموزشی برای دروسی که منبع واحدی ندارند؛

23- برگزاری کلاس‌های آموزشی،کمک درسی و کنکور.

 

فصل سوم: اركان و تشكیلات انجمن

ماده‌ی 8ـ دانشجویان كلیه‌ی مقاطع تحصیلی رشته‌ی تفسیر قرآن و علوم قرآن کریم اعضای انجمن علمی به شمار می‌روند.

ماده‌ی 9ـ شورای مدیریت انجمن علمی متشكل از 3 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل است كه با انجام انتخابات از میان اعضای انجمن، با رأی مستقیم آنان و كسب اكثریت نسبی آرا برای مدت یك سال انتخاب می‌شوند.

ماده‌ی 10ـ وظایف شورای مدیریت عبارتند از:

1ـ جذب دانشجویان علاقه‌مند و خلاق به فعالیت‌های علمی ‌ـ پژوهشی و ایجاد انگیزه برای مشاركت در این‌گونه فعالیت‌ها؛

2ـ برنامه‌ریزی، سامان‌دهی، اجرا، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های ادواری و سالانه‌ی انجمن؛

3ـ برقراری ارتباط مستمر با دیگر انجمن‌های علمی _ دانشجویی و انجمن‌های علمی تخصصی داخل و خارج دانشگاه‌ها؛

4ـ برقراری ارتباط با نهادها و سازمان‌های خارج از دانشكده برای انجام فعالیت‌های مشترك؛

5ـ برنامه‌ریزی و پیشنهاد همكاری برای اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی؛

6ـ تصویب اساس‌نامه‌ی انجمن علمی و اخذ تأیید آن از کمیته‌ی حمایت و نظارت بر انجمن­های علمی دانشگاه؛

7ـ همكاری و ارتباط مستمر با مدیر و اعضای هیأت علمی گروه آموزشی ذی‌ربط برای تحقق اهداف و فعالیت‌های علمی انجمن (موضوع ماده‌ی 5)

8ـ تشكیل كمیته‌های مختلف كاری و نظارت بر عملكرد آن‌ها؛

9ـ برگزاری انتخابات شورای مدیریت دوره‌ی بعد؛

10ـ حفظ و نگهداری وسایل و تجهیزات انجمن، تصویب هزینه‌های مالی برنامه‌ها، تنظیم و ارائه‌ی گزارش مالی انجمن به طور سالانه و ارسال آن به معاونت پژوهشی دانشگاه؛

11ـ تدوین برنامه‌های سالانه و پیشنهاد آن به کمیته‌ی حمایت نظارت بر انجمن­های علمی.

ماده‌ی 11ـ شورای مدیریت انجمن یكی از اعضای خود را به عنوان دبیر شورا انتخاب می‌كند و پس از تایید رئیس دانشكده توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه منصوب می­شود.

ماده‌ی 12ـ دبیر انجمن مسئولیت برگزاری جلسات شورای مدیریت انجمن و پی‌گیری و نظارت بر اجرای مصوبات آن، شركت در جلسات شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه و ارائه‌ی گزارش مستمر به شورای مدیریت را بر عهده دارد، همچنین دبیر انجمن مسئول انجام كلیه امور حقوقی و اداری انجمن است.
ماده‌ی‌ 13ـ انجمن دارای سه كمیته‌ی اجرایی با عناوین: کمیته‌ی آموزشی و نشست­ها، کمیته‌ی پژوهش و تحقیقات و کمیته‌ی اطلاع رسانی و نشریات می­باشد.
ماده‌ی 14ـ هدف از ایجاد كمیته‌ی آموزشی و نشست­ها، سازماندهی دوره‌های آموزشی، كارگاه­ها و نشست­های علمی و تخصصی است.
ماده‌ی15ـ وظایف كمیته‌ی آموزشی و نشست­ها عبارتند از:
1. پی‌گیری و برگزاری كارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی _ علمی جهت آموزش مهارت­های عملی مورد نیاز (عمومی، تخصصی)؛
2. پی‌گیری بازدید‌های علمی از مراكز مرتبط و دیدار با صاحب‌نظران علمی در رابطه با موضوعات آموزشی؛
3. برنامه‌ریزی برای فعالیت­های آموزشی ادواری و سالانه‌ی انجمن؛
4. همكاری با مسئولین آموزشی و پژوهشی دانشكده در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های آموزشی؛
5. تهیه آرشیوی از موضوعات و سخنرانی‌های علمی انجمن و تهیه‌ی كتابخانه الكترونیكی(
E-Book
6. تهیه‌ی فهرست مواد درسی قبل از شروع هر دوره‌ی آموزشی؛

7. برگزاری کلاس های تقویتی برای رفع اشکال و ابهام درسی توسط دانشجویان ساعی؛
8.
  برنامه­ریزی و برگزاری نشست­های علمی در زمینه‌ی مباحث روز و مورد نیاز دانشجویان؛

9. برگزاری مسابقات و رقابت­های علمی بین دانشجویان.
ماده‌ی 16ـ هدف از ایجاد كمیته‌ی پژوهش و تحقیقات، پیشنهاد، پی‌گیری و اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است.
ماده‌ی 17ـ وظایف كمیته‌ی پژوهش و تحقیقات به شرح ذیل می­باشد:
1. جذب و دعوت به همكاری از دانشجویان نخبه؛
2. برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های تحقیقی یا كمك به بخش پژوهش دانشكده و دانشگاه؛
3. برقراری ارتباط مستمر با مراكز مرتبط علمی؛
4. برگزاری رقابت­های پژوهشی میان دانشجویان؛

5. شناسایی و معرفی کتب علمی و مرتبط.
6. جمع آوری، ویرایش و انتشار (تکثیر) پژوهش های علمی مرتبط دانشجویان؛

7. آرشیو تحقیقات دانشجویان و ارسال بعضی از تحقیقات به کمیته‌ی نشریات برای نشر؛

8. شناسایی و معرفی نرم افزارهای علمی و مرتبط؛

9. شناسایی و معرفی پایگاه­ها و وبلاگ های علمی مرتبط؛

10. پشتیبانی علمی (محتوایی و فنی) وب‌سایت و یا وبلاگ انجمن.

ماده‌ی 18ـ هدف از ایجاد کمیته‌ی اطلاع‌رسانی و نشریات، ایجاد هماهنگی امور میان انجمن، انعكاس به موقع اخبار و دستاوردهای انجمن، راه‌اندازی و مدیریت نشریه و سایت انجمن می‌باشد.
ماده‌ی 19ـ کمیته‌ی اطلاع رسانی و نشریات وظایف زیر را بر عهده دارد:

1) ایجاد ارتباط نزدیک با سایر انجمن­های علمی دانشگاه؛
2) توزیع و ارسال نشریه‌ی علمی؛
3) تبلیغات و اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های انجمن علمی
دانشجویی؛
4) تهیه و ارائه‌ی گزارش در هر ماه، هر فصل و هر سال از فعالیت های انجمن؛
5) پاسخگویی به مراجعات دانشجویی؛
6) راه‌اندازی و مدیریت نشریه‌ی انجمن؛
7) راه‌اندازی و مدیریت سایت و به‌روز‌رسانی مطالب سایت (حداکثر در طول یک هفته).

ماده‌ی20ـ مدیر مسئول نشریه و سایت توسط مسئول کمیته‌ی نشریات با درنظر گرفتن قوانین موضوعه انتخاب می‌شود.
ماده‌ی21ـ شورای سردبیران مطالب وارده برای نشر در نشریه را بررسی و ارزیابی می­نمایند.
ماده‌ی22ـ این شورا متشکل از سه تن از دانشجویان نخبه‌ی دانشکده می­باشد که از سوی مدیر گروه مربوطه معرفی و انتخاب می­شوند.
ماده‌ی 23ـ سردبیر سایت یکی از اعضای کمیته نشریات می­باشد که توسط اعضای این کمیته انتخاب می­شوند.

ماده‌ی 24ـ هر یك از اعضای اصلی شورای مدیریت انجمن، مسؤولیت یكی از كمیته­های سه­گانه انجمن را بر عهده خواهد گرفت.

تبصره: مسؤول كمیته­ در ایجاد زیرشاخه‌ها در كمیته مربوطه‌اش آزاد است.
ماده‌ی 25ـ مسؤولین كمیته­ها باید گزارش ماهانه­ی فعالیت­های خود را به دبیر انجمن تحویل دهند.

ماده‌ی 26ـ دانشجویان عضو انجمن علمی می­توانند حداقل در یکی از كمیته­های سه­گانه مذكور عضو فعال باشند. 


فصل چهارم: ضوابط تشكیل و فعالیت انجمن‌‌

ماده‌ی 27ـ فراخوان ثبت‌نام داوطلبان شورای مدیریت انجمن­ در اولین دوره، زیر نظر دانشکده و در دوره­های بعد توسط شورا انجام و نسبت به برگزاری انتخابات اقدام خواهد شد.

تبصره‌: انتخابات در سطح دانشكده در آبان‌ماه هر سال مطابق جدول زمانی زیر برگزار می‌شود:

 

ثبت‌نام­ داوطلبان عضویت در شورا

بررسی­ صلاحیت داوطلبان

برگزاری انتخابات

تایید صلاحیت منتخبان و ابلاغ احکام

تحویل امور به شورای منتخب

هفته‌ی اول آبان

هفته‌ی دوم آبان

هفته‌ی سوم آبان

هفته‌ی چهارم آبان

 

ماده‌ی 28ـ معاون دانشكده صلاحیت نامزدها را بر طبق مفاد آیین نامه‌ی انجمن­های علمی دانشجویان دانشگاه، بررسی و احراز و پس از اعلام اسامی نامزدها انتخابات را با اعلام قبلی برگزار می‌كند. نتایج آن طی صورت‌جلسه‌ای تنظیم و به معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه ارسال می‌شود.

ماده‌ی 29ـ فقط دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته‌ی مورد نظر حق رأی و حق داوطلب شدن را دارا می‌باشند.

ماده‌ی 30ـ معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه و كمیته حمایت و نظارت پس از تأیید انتخابات نسبت به صدور حكم اعضای شورای مدیریت برای مدت یك سال اقدام می‌نماید.

ماده‌ی 31ـ شرایط داوطلبان عضویت در شورای مدیریت انجمن علمی دانشجویی به شرح ذیل می‌باشد:

الف‌ـ شرایط عمومی

1ـ اشتغال به تحصیل در رشته‌ی مربوط؛

2ـ عدم عضویت در شورای مركزی دیگر تشكل‌های دانشجویی اعم از صنفی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی؛

تبصره: اعضای شورای مركزی دیگر تشكل­ها در صورت استعفا دو هفته قبل از برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی و پذیرش آن می‌توانند داوطلب عضویت در شورای مدیریت انجمن علمی شوند.

3ـ عدم محكومیت منجر به توبیخ كتبی و درج در پرونده یا بالاتر؛

4ـ گذراندن حداقل یك نیمسال تحصیلی برای دانشجویان مقاطع كاردانی و كارشناسی؛

5- جزء افراد فعال دانشکده و دارای حسن سابقه باشد.

ب‌ـ شرایط اختصاصی

داوطلبان باید حداقل دارای یكی از شرایط ذیل باشند:

1ـ معدل نیمسال گذشته داوطلب كمتر از میانگین معدل گروه در همان نیمسال نباشد؛

3ـ اجرا یا همكاری در اجرای یك طرح پژوهشی به تأیید دانشکده یا معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه؛

4ـ تألیف یا همكاری در تألیف یا ترجمه‌ی كتاب؛

5ـ داوطلب از دانشجویان استعدادهای درخشان و یا برگزیدگان المپیادها باشد.

ماده‌ی 32ـ مجوز برنامه‌ها و فعالیت­هایی كه در سطح دانشكده برگزار می‌شود توسط معاون یا رئیس دانشكده و در صورتی كه در سطح دانشگاه برگزار شود پس از تأیید معاون یا رئیس دانشكده توسط معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه و در صورتی كه در سطح ملی یا فرادانشگاهی برگزار شود توسط كمیته حمایت و نظارت از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه صادر می‌شود.

ماده‌ی 33ـ فعالیت­های انجمن‌ در چارچوب قوانین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و آیین‌نامه‌ی انجمن­های علمی دانشجویان و صرفاً در عرصه‌های علمی مجاز می‌باشند و هرگونه فعالیت صنفی، سیاسی و .... توسط انجمن تخلف محسوب می‌شود.

ماده‌ی 34ـ میزان و نحوه‌ی حمایت مالی از طرح‌های مصوب انجمن، به تشخیص كمیته‌ی نظارت و حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه می‌باشد.

ماده‌ی 35ـ انجمن موظف است هر سه ماه یک بار، گزارش عملکرد خود را پس از تایید ریاست دانشکده، به معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه جهت طرح در کمیته‌ی حمایت و نظارت بر فعالیت انجمن­های علمی دانشگاه ارسال نماید.

ماده‌ی 36ـ یك ماه قبل از پایان مدت قانونی فعالیت شورای مدیریت انجمن، این شورا با تشكیل هیأت اجرایی انتخابات شامل یك نماینده از اعضای شورای مدیریت (با شرط عدم داوطلبی)، یك نماینده از شورای دبیران دانشگاه یا دانشكده و یك نماینده از طرف معاون دانشكده نسبت به برگزاری انتخابات دوره‌ی جدید اقدام و صورت‌جلسه را برای معاون دانشكده ارسال خواهد كرد.

تبصره‌: در صورت داوطلب شدن تمام اعضای شورای مدیریت یكی از دانشجویان آن رشته را به عنوان نماینده در هیأت اجرایی انتخاب می‌كنند.

ماده‌ی 37ـ در صورت وجود هرگونه شكایت و یا اعتراض در كلیه مراحل انتخابات، معاون دانشکده مرجع پی‌گیری می‌باشد.

تبصره‌: در صورت باقی‌ماندن اختلاف، كمیته‌ی حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه، مرجع تصمیم‌گیری نهایی خواهد بود.

ماده‌ی 38ـ اعضای انجمن كه شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان را دارا می‌باشند، می‌توانند داوطلب عضویت در شورای مدیریت انجمن شده و پس از تأیید نهایی صلاحیت توسط هیأت اجرایی، انتخابات برگزار خواهد شد.

ماده‌ی 39ـ به انتخاب معاون آموزشی و پژوهشی دانشكده، یكی از اعضای هیئت علمی دانشكده به عنوان ناظر، بر فعالیت­های انجمن علمی نظارت خواهد كرد.

ماده‌ی 40ـ در صورتی كه شورای مدیریت انجمن علمی از اساس‌نامه‌ی انجمن تخلف نمایند، كمیته حمایت و نظارت برای بار اول به شورای مدیریت انجمن تذكر شفاهی یا كتبی (حسب مورد) می‌دهد. در صورت تكرار تخلف برای بار دوم، اخطار كتبی می‌دهد و در صورت تكرار و دریافت اخطار سوم، دبیر انجمن باید در كمیته‌ی حمایت و نظارت دلایل اقدام خود را توضیح دهند. در صورتی كه انجمن نتواند كمیته را قانع نماید، كمیته به شرح ذیل درباره‌ی انجمن تصمیم خواهد گرفت:

الف‌) انحلال شورای مدیریت انجمن، كه در این صورت معاون دانشكده موظف است ظرف مدت 2 ماه انتخابات شورای مدیریت را برگزار نماید. (اعضای شورای مدیریت منحل شده نمی‌توانند نامزد انتخابات شوند).

ب) چنانچه تخلفی انضباطی متوجه شخص حقیقی از اعضای شورای مدیریت، به كمیته‌ی انضباطی معرفی خواهد شد.

این اساس‌نامه در 40 ماده و 5 تبصره در تاریخ 1/2/1393 در جلسه‌ی شورا به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ به انجمن‌ قابل اجرا است.

و السّلام من اتّبع الهدی

دانشکده‌ی تربیت مدرس قرآن مشهد